דיווח מפגישתנו האחרונה עם מנהלת תחום האמנות הפלסטית במנהל התרבות

11/07/2017

בשבוע שעבר נפגשנו עם מנהלת תחום האמנות הפלסטית במנהל התרבות. דיברנו איתה על הבעיות בפרוייקט סל”ע, על גרירת הרגליים סביב תחילת פעילות קרן ליוצרים עצמאיים ועל ההתנהלות הבעייתית של המשרד סביב חלוקת הפרסים. הפרטים המלאים בפנים

היי חברים, חשוב לנו להמשיך לעדכן אתכם על המאמצים שאנחנו משקיעים בקידום תקציבים לאמנות פלסטית מול משרד התרבות, אז הנה סיכומון קצרצר של מפגשנו האחרון עם מנהלת תחום האמנות הפלסטית ומוזיאונים במנהל התרבות, שירית קייסן
.
היה חשוב לנו מאוד להציג בפני שירית את מצב העניינים הבעייתי בכמה מהפרויקטים המרכזיים של המשרד, מנקודת מבטה של האמנות הפלסטית. סיפרנו לה על המאמצים הגדולים שהשקענו בקידום של לא פחות מ-20 פרוייקטים של אמנות פלסטית במסגרת תקנת סל”ע (תקציב של 50 מיליון שקלים בשנה המיועד לתרבות במועצות מקומיות בפריפריה) ושלצערנו, רק יוזמה אחת נקלטה על ידי רשות מקומית. בעקבות הקשיים שתיארנו בתיווך אמנות פלסטית לרכזי התרבות במועצות המקומיות, נערכה פגישת היכרות בין נציגי האיגוד לצוותים האחראים על תקנת סל”ע במשרד התרבות.

חוץ מזה, הבענו את דאגתנו הרבה מהעיכובים בתחילת פעילותה של הקרן ליוצרים עצמאיים (7 מיליון שקלים בשנה המיועדים לפרוייקטים של אמנים ותיקים ומתחילים מכל התחומים). הקרן, שאמורה הייתה להתחיל לפעול בשנה שעברה, מיועדת, ככל הנראה, לעבוד ללא הבחנה בין תחומי האמנות השונים, דבר שעשוי לפגוע באמנות הפלסטית מאחר והלקטורים לא בהכרח יהיו בעלי עניין ורקע בתחום שלנו, ועלולים להתבקש לבחור בין תמיכה באמן פלסטי מול תמיכה במוזיקאי או שחקן. לכן, חזרנו וביקשנו מאנשי המשרד לשקול להפריד בין התחומים לכשהקרן תקום בפועל.

לבסוף, ביקשנו לשנות את האופן שבו הקולות הקוראים לפרסי המשרד פורסמו בשנה האחרונה. הקולות הקוראים צצו, כידוע לכם, בשנייה האחרונה, בצורה מאוד לא מסודרת, כך שחלק מהפרסים כלל לא חולקו. בנוסף, עמדנו על חשיבותו של פרס האוצר, שלא חולק בשנים האחרונות, וביקשנו שכן יחולק השנה. מאחר ושמענו כי אנשי המשרד שוקלים לבטל השנה את הפרסים לאמני וידאו – יוזמה מצויינת שהחלה בשנה שעברה – הסברנו מדוע הפרסים הללו – היחידים, פחות או יותר, לאמני הוידאו – חשובים כל כך, וביקשנו משירית להמשיך לחלק אותם גם השנה.

עד כאן בשלב זה, עידכונים נוספים בקרוב!

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות