דף מידע בעמדת ההרשמה של האיגוד בכנס אמנות, כוח וכסף 2012

עלון מידע שחולק לבאי כנס אמנות, כוח וכסף במוזיאון תל אביב.

הכנס הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין התוכנית לתואר שני באמנויות של בצלאל, איגוד האמנים הפלסטיים בישראל ומוזיאון תל אביב לאמנות. האיגוד רואה חשיבות גדולה בדיון בשאלות על אודות מימון אמנות (פרטי וציבורי), קשרי גומלין בין אמנים, אספנים, גלריות מוזיאונים ואוצרים, וכן סוגיות הקשורות בשכר אמן, רכישות המוזיאונים ותקציבי משרד התרבות. קיץ סוער במיוחד עבר על האיגוד, שלקח חלק פעיל במאבק על התנהלותו של מוזיאון תל אביב בהליך בחירת ועדת האיתור למנכ"ל / אוצר ראשי למוזיאון.

בחודשים האחרונים ועד האיגוד פועל לשינוי חקיקתי הנוגע לשכר אמן וחיוב המוזיאונים לרכישת אמנות מקומית באחוז מוסכם מתוך תקציבם. כמו כן, אנו פועלים מול משרד התרבות לשינוי מדיניות תקצוב תחום האמנות הפלסטית, תקצוב המוזיאונים לאמנות וכן תקצוב האיגוד יחסית לאיגודים מקבילים. על פי מחקרם של יו"ר האיגוד, איתן שוקר ועו"ד נורית אשר־פניג, תחום האמנות הפלסטית מצוי בתת תקצוב העומד על כמחצית מתקצוב התחום במדינות אירופה (מדובר על חלוקת עוגת תקציב התרבות בין תחומי התרבות השונים). תוכנית העבודה של האיגוד לשלוש השנים הקרובות כוללת הובלת מהלך שבמסגרתו אנו קוראים לכל הגורמים הקשורים לתחום לחבור יחד כדי להגיע ליעדנו: הכפלת תקציב האמנות הפלסטית תוך התקנת רגולציות שיבטיחו את מעמד האמן/ית. כחלק מהשקפה של שיתוף פעולה למען מטרה משותפת, ועדת הכנס הציעה למוזיאון לקיים את הכנס בין כתליו. על פי הסיכום, הכניסה לכנס ולמוזיאון היא ללא תשלום. המושבים יעסקו, בין היתר, בשאלות מהותיות הקשורות לתפקידם והתנהלותם של מוסדות התרבות בארץ ולחיזוק מעמד האמן/ית בעבודה עם מוסדות אלו. לקראת הכנס התפרסמה כתבה של רעות ברנע בעיתון "כלכליסט", המציגה סיכום ביניים לפעילות האיגוד בחודשים האחרונים, ותגובת מספר מוזיאונים ומשרד התרבות לסדר יומו של האיגוד. בשבועות הבאים נעדכן אתכם בניוזלטר על עניינים שוטפים, ונביא חלקים מהדיונים שיתקיימו בשני ימי הכנס.

קטגוריה: עדכונים

פוסט הבא: פוסט קודם:

4 responses to “דף מידע בעמדת ההרשמה של האיגוד בכנס אמנות, כוח וכסף 2012

  1. אני מציע לפעול כדי להביא להשוואת הארנונה בגין סטודיו לאמנות, ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, לפחות למה שנהוג בעיריית תל אביב.
    תמוה בעניין שועד האיגוד מתעלם מנושא זה. גובה הארנונה בפתח תקוה למשל, הוא פי שלושה מאשר בתל אביב.
    לצערי, לא זכיתי לכל תגובה מטעם ועד האיגוד. איני ידע איך לפרש זאת.

  2. שלום חבריי האומנים וכל העוסקים בתחום!

    באמת הגיע הזמן שהתיחסו אל עבודתינו כאומנים פלסטיים
    באופן בו נוכל גם להתפרנס מכך.
    שלא נזדקק ללמד כל היום ולעסוק במלאכות אחרות,כדי להביא את לחמינו.
    הגענו לאפסורד שבו אנו משלמים כדי שיציגו אותנו ,בנוסף לתשלומים הרבים על החומרים ליצירתינו ואף אחד לא חושב לתגמל אותנו על: הזמן, ההשקעה,הלימודים והכישרון שלנו…

    הגיע הזמן שנצא מאדישותינו הנינוחה.
    בברכה
    האומנית הלה צ'ולסקי
    החברה גם באגודת האומנים

  3. נישמע טוב, בתקווה להמשך פעילות משותפת קצת יומרני לאמור
    שיתוף לפתיחת דלתות המוזיאון כבמה לאומנים.
    וישנם עוד השגות לגבי הנחות בעלויות סטודיו לאמנים

    בתודה אסתי בכר

  4. העדר כתובת אחרת אני מעלה כאן את השאלה: האם נכון לשתף פעולה עם העירייה בפרויקט הסדנאות הפתוחות. עיריית תל אביב מתנכלת למחאה החברתית ובאופן כללי למגזרים המתקשים כלכלית שמוצאים עצמם מודרים מן העיר. רוב מוחלט של האמנים בעיר שייכים לשתי קבוצות אלו. במקביל משתמשת העירייה באמנים ובאמנות לצרכי שיווק עצמי של העיר. שיווק שהצלחתו פירושה הרחבת ההדרה של אוכלוסיות חלשות ואמנים מהעיר. בפתיחת הסדנאות משתפים האמנים פעולה בכניעות עם הכוח המדכא אותם ומסייעים בעדו בהמשך הפיכתה של תל אביב לעיר לעשירים בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *