צו הארנונה לסטודיו לאמנים בת”א – עדיין לציירים ופסלים בלבד

27/12/2015

נכון להיום, משרדי הפנים והאוצר לא אישרו את בקשת עיריית תל אביב להרחיב את צו הארנונה לאמנים (סמל 896)
האם טיוטת הצו החדש מיטיבה עם האמנים או פוגעת בהם?
פרסום העירייה הטעה מספר אמני צילום ווידאו, שלאחרונה זכו לביקור פקחי העירייה ולהליכים נגדם. איגוד האמנים מזמין אמנים שנפגעו מהפרסום ליצור קשר עם מזכירות האיגוד.

ron_chuldaee_post1

פוסט של רון חולדאי בפייסבוק מיום 23.12.15

הפוסט של רון חולדאי עלול להטעות. נכון להיום, צו הארנונה של תל אביב עדיין תקף לציירים ופסלים בלבד. למרות רצונו הכן של ראש העיר להטיב עם אמני העיר תל אביב, בפועל המציאות שונה. טיוטת צו הארנונה שהועברה בשנת 2014 למשרד הפנים אכן מרחיבה את הגדרת האמנים שייהנו מארנונה מופחתת, אך בו בזמן מעלה את שיעור התעריפים לאמנים ב 12%-103%. משרד הפנים לא אישר את טיוטת הצו שהוגשה על רקע ההעלאה המוגזמת. לתדהמתנו טיוטת צו הארנונה לשנת 2016 נשלחה שוב למשרד הפנים  ללא כל שינוי, ובמקביל העירייה נמצאת במגעים עם המשרד להביא לאישורה. האיגוד מתנגד למהלך באופן נחרץ ופועל לשינוי הצו.

האם טיוטת צו הארנונה החדשה מיטיבה עם האמנים?

מבדיקת האיגוד עולה כי מחלקת תחום בקרה תקצוב ופיתוח ברשויות המקומיות במשרד הפנים המליצה לשרים לא לאשר את הרחבת טיוטת הצו שהוגשה ב- 2014. לכאורה, נדמה שמשרד הפנים אינו מעוניין לאפשר לאמנים נוספים לקבל את ההנחה, אולם מבדיקה מעמיקה בפגישה שיזם האיגוד עם משרד הפנים הסתבר, כי ההמלצה לא לאשר את ההרחבה נובעת דווקא מהעלייה הדרסטית בתעריף שהעירייה דורשת. 

הכיצד?

למרות התבטאותו הברורה של ראש עיריית תל אביב, מר רון חולדאי בישיבת מועצת העיר ביום 27.1.14 :  “בצו הארנונה שמובא לפניכם ישנה גם בשורה המבטאת את מרכזיותה של תל אביב-יפו בתחומי התרבות והאמנות והרצון שלנו לתמוך באמנים הפועלים כאן. אנחנו מציעים להרחיב את הגדרת האמנים הנהנים מתעריף מופחת בארנונה ולצרף לתעריף הזה גם אמנים מתחום הצילום והווידאו ארט“. בפועל על פי טיוטת צו הארנונה שהוגשה, אמני הצילום והוידיאו ארט לא צורפו לתעריף הקיים, אלא נבנה תעריף חדש שיוצר הרעה דרסטית בתעריף הארנונה שהיה קיים עד כה.

לינק למסמך  שקיבלנו ממשרד הפנים עם הניתוח של נתוני עיריית תל אביב.

טבלת-השוואת-צווי-ארנונה-בשנים-2013-2016

בהזדמנות זאת נזכירכם שגם אם אתם ציירים או פסלים וקיבלתם את אישור העירייה לארנונה מופחתת, זכותכם תישלל במידה והסטודיו משמש לתצוגה, הוראת אומנות, מכירה בתוך הסטודיו או שימוש מסחרי כלשהו בחלל. מבחינת אגף הפיקוח עצם הימצאותו של פרסום, על כך שהאמן מלמד בסטודיו, מהווה עילה מספקת בשביל לפסול את מתן ההנחה. במקרה של מכירת עבודת אמנות שלכם- עליכם לבצע את האקט מחוץ לכתלי הסטודיו. נא הפיצו את המידע.

לינקים קשורים:

3.10.2014: הישג חשוב לאיגוד ולאמנים – בקרוב ייכנס לתוקף צו ארנונת אמנים חדש בתל אביב-יפו! 

3.10.2014: לא הכול ורוד בתל אביב 

9.5.2013: פרשנות בלתי נסבלת לצו ארנונה לציירים ופסלים בעיריית תל אביב

7.7.2013: צו ארנונה לסטודיו לאמנות

3.10.2014: בעיריית רמת השרון – האמנים יורדים למקלטים

5.1.2014: דיון בועדת הפנים של הכנסת בנושא קביעת קריטריונים ואכיפת הארנונה בתחום האמנות – ברמה הארצית

מחשבה אחת על “צו הארנונה לסטודיו לאמנים בת”א – עדיין לציירים ופסלים בלבד

  1. לא ממש מדויק אני ברכה גיא ושותפי דרור בין עמי חולקים חלל בקריית המלאכה מעל 100 מטר כשני חללים נפרדים עם כניסות נפרדות לכל חלל דלת משלו עם מנעול , לפני שחתמנו על החוזה עם בעל המקום פניו לעירייה ונאמר לנו במפורש שלא תהייה שום בעיה מצד העירייה לחשב לנו את הארנונה לפי תכנית החלוקה , שנינו דרור בן עמי ואני ברכה גיא הננו יוצרים עצמאים ואינו קשורים אמנותית וכלכלית האחד עם השני לכן זה לא הוגן שהעירייה לאחר משא ודברים והבטחות שווא לא אישרה לנו את החלוקה של הסטודיואים ואני משלמים ארנונה מאד גבוהה של מעל 2800 שח כל חודשים באם המטרה של העירייה לקיים את הצהרתה שהיא מקלה על האמנים למה יש איפה ואיפה בקריית המלאכה לחלק מהאמנים שחולקים חלל לשניים מאושרת החלוקה ולנו לא , בידי רשימה ארוכה של האמנים שמחזיקים סטודיו משותף עם חלוקה פנימית והעיירה אישרה להם לכל אחד את הארנונה בהתאם לשטח המוחזק יש לציין שהחוזים שלנו נפרדים וגם בתשלומים בקריית המלאכה עבור הועד במקום משולם בנפרד אני מאד כעוסה וכאובה שלמרות שפעלנו בהתאם להוראות של העירייה התבדינו אשמח אם אקבל תגובה ,,,,,,

סגור לתגובות.

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות