״כיצד המוזיאונים הגדולים ממשיכים לנצל את האמנים הישראלים״

31/08/2014

כתבה מאת גליה יהב בנושא ״שכר אמן״, הארץ״, 31.08.14

כתבתה של גליה יהב “״כיצד המוזיאונים הגדולים ממשיכים לנצל את האמנים הישראלים״, (הארץ 31.8.14) מתארת את מצבה העגום של האמנות הישראלית ושל יוצריה. ועד האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל מברך על העיסוק בנושא, ופועל בכוחותיו שלו לשינוי המצב, מזה כמה שנים, במספר זירות, במפגשים מגוונים עם נציגי גופים ונושאי תפקידים שונים בתחום האמנות בארץ.

שכר אמן הוא נושא משמעותי ביותר לקידום מעמדו המקצועי של האמן. איגוד האמנים פועל להטמעת המושג ‘שכר אמן’ בשיח הציבורי, והגדרתו כתנאי הכרחי בכל פעילות ועשייה אמנותית. זהו אחד הנושאים המוגדרים בחזון האיגוד.

בתחילת הקיץ שעבר, פרסמנו את החלטתה של מועצת הפיס לתרבות ואמנות לייעד באופן רשמי תקציב קשיח של 20% לשכר אמן בכל פעילויותיה ופרסיה הרבים. החלטה שהתקבלה לאחר התייעצות עם יו״ר האיגוד גלעד אופיר והיו״ר הקודם איתן שוקר.

לפני כשנה, יזם האיגוד פגישה עם  מנהלים ואוצרים ראשיים של מוזיאונים לאמנות. מתגובתם הרצינית והעניינית של המשתתפים בדיון בנושא שכר אמן, התקבלה תמונה ברורה בה הנושא נמצא על סדר היום, פעיל ומדובר במגעים שבין אמנים לבין גופי האמנות בארץ. על פי תמונה זו,  הנושא נמצא לא רק בתודעה ובדיון אלא בתהליך של שינוי והערכה מחדש.

יחד עם זאת, כפי שעולה מהכתבה של גליה יהב, הדברים עדיין אינם מוסדרים ונדרשת פעילות רבה ומתמשכת. ועד האיגוד ממשיך לפעול לקידום הנושא, הן במישור ההסברתי והן במישור האופרטיבי- תקנוני. אנו מקווים שבקרוב נוכל לבשר על תוצאות משמעותיות ביותר בתחום.

לחצו על הכותרת לקריאת הכתבה המלאה:

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות