בעקבות פעילות האיגוד – משרד התרבות: נפעל להכפלת פרסי עידוד היצירה והתרבות הערבית בשנת 2016

12/11/2015

בפגישה שהתקיימה בין יו”ר האיגוד, גלעד אופיר וגב’ מריה יריב, מנהלת תחום האמנות הפלסטית במנהל התרבות ניתנה הבטחה לקדם את הכפלת שני הפרסים עקב השמטתם בשנת 2015.

תצלום-כרזת-פרס-עידוד-היצירה-2014

בשיחה שהתקיימה ביום 8.11.15 בין יו”ר האיגוד, גלעד אופיר וגב’ מריה יריב, מנהלת תחום האמנות הפלסטית במנהל התרבות, נמסר לאיגוד כי פרס עידוד היצירה לא יחולק בשנת 2015. הסיבה לדברי גב’ יריב נעוצה בעובדה שתקציב המדינה לשנה זו לא אושר נכון להיום. במצב זה, כשלא ידוע התקציב המדויק והסופי של המשרד, ההתנהלות לאורך השנה הייתה לפי תקנות חריגים. במקרה כזה, מתייחסים לתקציב נמוך, ולכן לא התקבל אישור מועדת חריגים לחלק השנה את פרס עידוד היצירה. החלטת זו התקבלה ע”י ראש מנהל התרבות הקודם (שמעון אלקבץ), בתקופת המעבר בין השרה לימור לבנת לשרה מירי רגב. הפרסים האחרים אושרו, והקולות הקוראים פורסמו בחודש אוקטובר.

מריה יריב חזרה והדגישה שהיא פועלת להכפלת הפרס בשנת 2016.

כמו כן, השנה לא פורסם כל קול קורא לפרס בתחום התרבות הערבית. גם בעניין זה, פועלת יריב להכפלת הפרסים לשנה הבאה. תקציב תחום האמנות הפלסטית גדל ועומד כיום על 7 מיליון ש״ח (לאחר שבסוף שנת 2014 עמד על 5.5, ובמהלך השנה עמד על 6.5) סכום זה כולל גלריות ציבוריות, פרויקטים ואת תקנת ירושלים. הסכום לא כולל את תקציב הביאנלה, אמן מורה, אמן בקהילה ותקציבים נוספים.

האיגוד עומד על כך שהפרסים יוכפלו בשנת 2016. נעדכן בכל התפתחות.

לינקים קשורים:

עדכון: פורסם הקול הקורא לפרס השרה

משרד התרבות עדיין לא פרסם קולות קוראים למועמדויות לפרסי שרת התרבות, עידוד היצירה ופרס האוצר/ת

קריאה לחלוקת פרסי אמן בתחום האמנות הפלסטית לשנת 2015

אי חלוקת פרסי משרד התרבות לשנת תשע״ה 2015

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות