לא הכל ורוד בתל אביב

03/10/2014

לצד הרחבת מעגל האמנים שייהנו בקרוב מארנונה מופחתת (הודות לשינוי צו הארנונה), נראה שמחלקת אכיפת הארנונה בעירייה רק מגבירה את ביקורי הפתע בסטודיו של האמנים לבחינת נכונות העובדה שהם אכן ציירים או פסלים.

נא לשים לב: נכון לסוף דצמבר 2015 צו הארנונה לא אושר ע”י משרדי הפנים והאוצר ראו פוסט מעודכן

צו הארנונה לאמנים בעיריית תל אביב-יפו

semel_896

לצד הרחבת מעגל האמנים שייהנו בקרוב מארנונה מופחתת (הודות לשינוי צו הארנונה), נראה שמחלקת אכיפת הארנונה בעירייה רק מגבירה את ביקורי הפתע בסטודיו של האמנים לבחינת נכונות העובדה שהם אכן ציירים או פסלים. האיגוד מבין את מהלך האכיפה האינטנסיבי, שכן כיום יש למעלה מ-900 חללים המוגדרים כסטודיו של ציירים ופסלים המקבלים את התעריף המיוחד. עם זאת, לצערנו, הידע והכלים העומדים לרשותם של הפקחים במשימתם אינו מאפשר להם לעשות את ההבחנה בין מצג שווא של בעלי מקצוע המתחזים לאמנים, ובין אמנים פעילים. על פי שיטתם, הימצאותם של מחשב, מכשיר פקס או אפילו מברגה, מעידים על כך שהמקום משמש כמשרד או בית מלאכה, ולכן הם שוללים באופן מידי את הזכות לתעריף המיוחד רטרואקטיבית. פעולות אלה הגבירו את המתח, החשדנות וחוסר האמון בקרב האמנים ביחס למנגנון העירוני.

האמן ציבי גבע, זוכה פרס שרת התרבות (1994) ופרס שרת התרבות על מפעל חיים לאמן פלסטי (2010), סיפר בוועדת הפנים של הכנסת על ביטול התעריף המיוחד לאחר ביקור הפקחים, בשל הימצאותו של מחשב בסטודיו. גבע, כמו אמנים אחרים שהאיגוד מלווה, נזקק לשירותיו של עורך דין כדי לערער על ההחלטה. מנכ”ל עת”א קיבל את הצעתנו להעברת הכשרה לפקחים, וביקש שנכין תכנית כזו. בפגישה ב-8 דצמבר 2013 התקבלה החלטה שההכשרה לפקחים תיכנס למסגרת ההכשרות של הפקחים בעת”א. (הגב’ צלילית בן נבט תהיה אחראית על כך). בפועל מחלקת הארנונה מטרפדת את תיאום ההדרכה. האיגוד פועל בנחישות לשינוי אופן בדיקת הפקחים, שכן יש לנו אינטרס משותף למציאת מנגנון פיקוח מדויק יותר להבחנה בין בעלי מקצוע המתחזים לאמנים ובין אמנים פעילים. לצערנו, העירייה לא קיבלה את הצעתנו לקביעת קריטריונים ברורים להגדרת האמנים הזכאים להנחה, בדומה לקריטריונים לזכאות קבלת חברים לאיגוד. עם זאת, יש התקדמות בנושא הגדרת הקריטריונים מול משרד הפנים, הגדרות שאם תתקבלנה, תחייבנה את כלל הרשויות המקומיות בישראל.

 

בהזדמנות זאת נזכירכם שגם לפי התקנה החדשה ההנחה תינתן רק אם הסטודיו אינו משמש לתצוגה, הוראת אמנות (מבחינת אגף הפיקוח עצם הימצאותו של פרסום על כך שהאמן מלמד בסטודיו היא עילה מספקת בשביל לפסול את מתן ההנחה), מכירה או שימוש מסחרי כלשהוא (כלומר אם תרצו למכור עבודה, עליכם לבצע את האקט מחוץ לכותלי הסטודיו).

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות