מה עולה בגורל תערוכות במוזיאון תל אביב שנקבעו בתקופתו של מוטי עומר ז”ל?

04/10/2012

ועד האיגוד מלווה אמן, חבר האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל, בדרישתו ממוזיאון תל אביב לאמנות, לקיים תערוכה שנקבעה על ידי המנכ”ל והאוצר ראשי המנוח פרופ’ עומר.

ועד האיגוד מלווה אמן, חבר האיגוד, בדרישתו ממוזיאון תל אביב לאמנות לקיים תערוכה שנקבעה על ידי מנכ”ל ואוצר ראשי המנוח פרופ’ עומר.

האמן עבד באופן שוטף מול פרופ’ עומר ז”ל על תערוכה שיועדה לסתיו 2011 במוזיאון תל אביב לאמנות. התערוכה אושרה על ידי ועדת התערוכות והאמן אף קיבל מכתב רשמי בעניין. בעקבות מותו של פרופ’ עומר, ביוני 2011, נדחתה התערוכה למועד לא ידוע. לקראת כניסתה של סוזן לנדאו לתפקיד מנכ”לית ואוצרת ראשית, בספטמבר 2012, קיבל האמן הודעה טלפונית כי אין בכוונת המוזיאון להציג את התערוכה המתוכננת.

ועד האיגוד רואה במקרה זה עניין עקרוני בהתקשרות בין מוזיאונים ואמנים, שיש בו עניין לציבור האמנים. על כן, החליט הועד לגבות את האמן, חבר האיגוד, ולהעמיד לרשותו סיוע משפטי, ציבורי ותקשותי ככל שידרש.

בעקבות פניית האמן אל ועד האיגוד, נערכה פגישה במוזיאון בין מנכ”לית ואוצרת ראשית, סוזן לנדאו, וסמנכ”לית, שולי כסליו, לבין יו”ר האיגוד גלעד אופיר והיו”ר היוצא איתן שוקר.

בפגישה זו הובהרה עמדת הנהלת המוזיאון, כי עם חילופי התפקידים ההחלטה בנוגע לתערוכת האמן נתונה בידיה של האוצרת הראשית ומנכ”לית המוזיאון. גברת לנדאו הסבירה כי הרצון להתוות את חזונה מהותי ומחוייב מתוקף תפקידה. לכן, מן התערוכות שנקבעו טרם כניסתה לתפקיד, תצאנה לפועל רק אלה שהיא רואה באופן מובהק כהתחייבויות שיש למלאן.

בסיכום הפגישה בכתב, שנשלח למוזיאון על ידי ועד האיגוד, הובהרה עמדת האיגוד לגבי מילוי התחייבויות המוזיאון וועדת התערוכות, גם לאחר החלפת המנכ”לית ואוצרת ראשית.

נציגי ועד האיגוד הציעו באותה פגישה לראות במקרה זה הזדמנות ליצירת קשר מקצועי בין המוזיאון והאיגוד, לבחינת הפורמט החוזי בין המוזיאון ואמנים לצורך ניסוח חוזה מוסכם, תוך דיאלוג, שיבחן את צרכי שני הצדדים ולהבטחת תנאי יצירה נטולי מתחים ואי ודאות. הנהלת המוזיאון הביעה עניין בהצעה זו.

ועד האיגוד אף שלח אל המוזיאון מסמך חוזה מומלץ להתקשרות בין אמן למוזיאון, אשר נוסח לפני שנתיים ע”י האיגוד, לאחר בחינה מעמיקה של חוזים מהארץ והעולם.

נמשיך לעדכן על התפתחויות בנוגע לדרישת האמן לקיים את תערוכתו במוזיאון. כן לגבי הדיאלוג עם הנהלת המוזיאון, לחשיבה משותפת על כל ההיבטים הנוגעים להתקשרות בין אמן ומוזיאון, על מנת שמקרים כאלה לא ישנו.

—-

עדכון אפריל 2013:

לאחר אותה פגישה, ביקרה לנדאו בסטודיו של האמן, ומיד לאחר הביקור שלחה הודעה בה נכתב: “מצאתי לנכון לבקר בסטודיו שלך ובשיחתנו הבהרתי שלא השתכנעתי לגבי הצעתך. לצערי איני רואה אפשרות לערוך לך תערוכה”.

מאחר והדיאלוג הממושך עם הנהלת המוזיאון לא נשא פרי,  החליט האמן לשכור את שירותיו של עו”ד גיא אבידן באופן עצמאי ולצאת למאבק משפטי מול המוזיאון.

מחשבה אחת על “מה עולה בגורל תערוכות במוזיאון תל אביב שנקבעו בתקופתו של מוטי עומר ז”ל?

סגור לתגובות.

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות