כתבה בגלובס על עיכוב חריג בחלוקת פרסי משרד התרבות לאמנות פלסטית השנה, ועל תגובת האיגוד בנושא

07/01/2020

למרות שמאות אמנים הגישו מועמדות, ועדות השיפוט התכנסו, ונבחרו הזוכים, השנה הסתיימה והפרסים טרם חולקו. איגוד האמנים הפלסטיים עוקב בדאגה אחר הנעשדה ונלחם כדי שהפרסים יחולקו.

אמש התפרסמה בגלובס כתבה על העיכוב החריג בחלוקת פרסי משרד התרבות לתחום האמנות הפלסטית, ועל תגובת האיגוד. למרות שמאות אמנים הגישו מועמדות, ועדות השיפוט התכנסו, ונבחרו הזוכים, שנת 2019 הסתיימה ופרסי משרד התרבות לתחום האמנות הפלסטית טרם חולקו. אנו באיגוד עוקבים בדאגה רבה אחר הנעשה סביב פרסי המשרד לשנת 2019 ונלחמים כדי שהפרסים הללו, שהם התמיכה הישירה היחידה שיש לאמנים ואמניות בישראל, ובמקרים רבים מסייעים לאמנים ואמניות את המשך היצירה, יחולקו ליוצרים וליוצרות שנבחרו על ידי ועדות השיפוט.

מתוך הכתבה:

“במשרד התרבות והספורט מאשרים את העיכוב בפרסי האמנות לשנת 2019 ומוסרים: ‘המשרד פועל מול הגורמים הרלוונטיים על-מנת שהפרסים יחולקו לזוכים ולזוכות במהלך החודשים הקרובים”, אך הם לא פירטו מהי סיבת העיכובים.’

שחר פרדי כסלו, יו”ר איגוד האמנים, אומר: ‘תמיד בסוף דצמבר מפורסמים הזוכים, ומחולקים הפרסים, ולא בשנה שלאחר מכן. זה כסף משמעותי לאמנים, וזאת שערורייה. בשנים האחרונות יש באופן כללי חוסר רצינות ביחס לפרסים במשרד התרבות – בוטל הפרס לאוצר, למשל, ולא פעם הפרסים מחולקים בבהילות ובאווירת כלאחר יד בסוף שנה תקציבית. במצב כזה בו הפרסים כלל לא חולקו או הוכרזו על הזוכים, עוד לא נתקלנו, ומהיכרות שלי עם משרדי ממשלה, אני בתחושה שיהיה קשה להחזיר את הפרסים השנה’.”

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות