תגובת האיגוד לאכיפה אגרסיבית ובלתי נסבלת לצו ארנונה לציירים ופסלים בעיריית תל אביב

09/05/2013
בהמשך להודעה שנשלחה לפני חודשיים אל חברי האיגוד בעניין ביקורי פתע שעורכת עיריית תל אביב בסטודיו של אמנים:
אנו מבהירים, מזהירים ומתריעים כי ההגדרה הנוכחית לצו הארנונה לציירים ופסלים (896) אינה משאירה מקום לפרשנות, ויש לוודא שאינכם חורגים מהגדרת הסיווג:
  • הסיווג ניתן לאמני ציור ופיסול בלבד.
  • במידה והעירייה מוצאת שהאמן/ית מלמדים בסטודיו- סיווג הארנונה המופחתת מבוטל.
  • מכירת עבודות בין כותלי הסטודיו מבטלת את ההטבה.
  • נציין כי ניתן לבצע מכירה מחוץ לכותלי הסטודיו (בביתכם, בבית קפה וכו’).
בשבועות האחרונים, בעקבות פניות של חברי האיגוד, למדנו כי הפקחים ממחלקת הארנונה פוקדים את חללי הסטודיו של אמנים ברחבי העיר באופן שיטתי ומגמתי. פקחים ללא ידע או הבנה בתחום, מתחקרים את האמנים, ומפרשים את הימצאותם של מצלמה או מחשב כהוכחה לקיומו של “עסק” או “בית מלאכה”. לפרשנויות אלה השלחות משמעותיות, כשהגדרת חלל העבודה משתנה מ”סטודיו לאמנים” ל”שימושים כלליים”, “בית מלאכה”, או “עסק”, להם תעריפי ארנונה גבוהים במאות אחוזים. כמו כן, מחלקת הארנונה מבצעת חיפוש באתרי האינטרנט של האמנים, בכדי לבדוק קיומם של שיעורים וסדנאות בתשלום בתחומי הסטודיו. אנא תשומת לבכם לנושא.
+++ חברי איגוד המתמודדים עם בעיה מול הפקחים ומחלקת הארנונה של עיריית תל אביב יפו מוזמנים לפנות אל האיגוד +++
ועד האיגוד פועל בנושא מול עיריית תל אביב יפו, ומתנגד בחריפות, לאכיפה הברוטלית, אי הבהירות לגבי הקריטריונים והתנאים, וההגדרה המוגבלת והארכאית. הוועד פועל בנושא באינטנסיביות:
  1. בתחילת חודש אפריל, שלחנו מכתב חריף אל ראש העיר תל אביב יפו, מר רון חולדאי, ובכירים נוספים בעירייה, ובו בקשה לכנס דיון דחוף בנושא.  לנוסח המכתב המלא לחצו כאן
  1. בסוף חודש אפריל, קיימנו פגישה במשרדו של סגן ראש העירייה – מר אסף זמיר, בנוכחות רכזת תחום האמנות הפלסטית – גב’ צלילת בן נבט. לעיקרי הפגישה לחצו כאן   
  1. בסוף חודש מאי, נקיים פגישה במשרדו של מנכ”ל העיריה, בנוכחות מנהל אגף חיובי הארנונה, רכזת תחום אמנות פלסטית, מנהלת תחום חינוך תרבות וספורט בעירייה בכדי לבחון את הנושא לעומקו.
  2. בימים אלה, האיגוד עורך ביקורי סטודיו אצל אמנים שקיבלו מכתבי שינוי סיווג מהעירייה בכדי ללמוד מקרוב על המקרים ובכדי לסייע במכתבי העירעור לעירייה.

האמנית איריס חבר, חברת האיגוד, הסכימה לשתף במכתב הערעור שכתבה לאחר שהגדירו את הסטודיו שלה כבית מלאכה, והארנונה הוגדרה מחדש. המכתב מתאר את חווית ביקור הפקחים, ומבטא את התסכול אל מול מגבלות העירייה והיחס הלא מקצועי. לקריאה לחצו כאן

לידיעה בעיתון: “תמונה שבורה”, סיון שדמון, זמן תל אביב, אפריל 2013

מחשבות על “תגובת האיגוד לאכיפה אגרסיבית ובלתי נסבלת לצו ארנונה לציירים ופסלים בעיריית תל אביב

  1. הבעיה היא לא רק בתל אביב. אני (גרה במועצה אזורית גזר),בהמלצה של מהנדס הזמנתי למדידה נוספת של חלל הסטודיו שנמצא בעליית הגג. מהנדס אמר לי שמחייבים אותי על סטודיו שהוא יותר גדול מהקיים, כי מודדים גם מתחת לגובה מטר ו80. המודד בא, מדד,אמר לי שמתחת ל1.80 לא נחשב לצורך בניה אבל כן לגבית ארנונה (גם שטח בגובה 10 סמ(!)…..ואוסיף לי כמה מטרים ……בנוסף ראה תמונות מוצגות ושינה לי יעוד….תוצאה :אני משלמת כפול, קרוב ל5000 שח לשנה. לא חשוב להם אם ההכנסות שלי נמוכות.מישהו אמר לי שבירושלים הארנונה ל ציירים לפי הכנסה. האם זה נכון? חייבים לעשות משהו.אני גם חושבת שצריך לפנות לשר התרבות.

  2. אני אובדת עצות מול מועצה שאוכלת את יושביה, מועצת פרדס חנה כרכור, יש לי מתחם אמנותי ממוקדש ללהקת המחול שאני מנהלת, סטודיו וגינה יפה , השנה הטילו עלי ארנונה מסחרית, למרות שההכנסות קטנות ביותר, הכנסות שמגיעות ממופעים ברחבי הארץ ולא מהמקום עצמו, יש לי חוגים שמס’ האנשים שמגיעים קטן ביותר, אין לי אפשרות לשלם את הגזירות האלה, מה אוכל לעשות?

סגור לתגובות.

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות