המשך מאבק האיגוד להרחבת הגדרת צו ארנונה לסטודיו לאמנות

27/07/2013

ועד האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל ממשיך לפעול בנושא צו הארנונה לציירים ופסלים מול עיריית תל אביב יפו, והוזמן לפגישה בנושא זה גם עם עיריית בת-ים.

ועד האיגוד ממשיך לפעול בנושא צו הארנונה לציירים ופסלים מול עיריית תל אביב, והוזמן לפגישה בנושא זה גם עם עיריית בת-ים.

אוהבים אמנות, אוהבים אמנים?

בסוף חודש מאי התקיימה פגישה במשרדו של מנכ”ל עריית תל אביב, בנוכחות מנהל אגף חיובי הארנונה, רכזת תחום אמנות פלסטית, מנהלת תחום חינוך תרבות וספורט בעירייה ונציגי האיגוד בכדי לבחון את הנושא לעומקו.

מנכ”ל העירייה הציג עמדה ברורה לגבי מקומה של העיר תל אביב כבירת התרבות של ישראל, והרצון הברור לשמר מצב זה. בהתאם לכך, ישנה הסכמה ונכונות מצד העירייה לעדכן ולהרחיב את ההגדרה לסטודיו לאמנים מעבר להגדרה הארכאית של ציירים ופסלים בלבד. למרות זאת, עמדת העירייה נחרצת לגבי הגבלת הפעילות בסטודיו ליצירה בלבד, ואין לה כל נכונות להתיר את צו הארנונה לסטודיו בו מתקיימת מכירה בפועל, או הוראה מכל סוג. ועד האיגוד ממשיך לדרוש אפשרות למתן חונכות בסטודיו לתלמידים, כל עוד הלימוד אינו מהווה את עיקר הפעילות.

למסמך סיכום הפגישה מאת משרד מנכ”ל העירייה

למסמך סיכום הפגישה מאת ועד האיגוד

עדכון הגדרת צו הארנונה

בהמשך לאותה פגישה, נקבעו פגישות נוספת במשרדו של מנהל אגף חיובי הארנונה, מר אלי מלאכי, בהשתתפות מנהלת מחלקת האמנויות, הגב’ צלילית בן נבט, לניסוח הגדרה מחודשת לצו הארנונה לסטודיו, אשר תיכנס לתוקף בתחילת 2014.

סדנאות הכשרה לפקחים ע”י האיגוד

בנוסף, בהתאם לסיכום הפגישה של מנכ”ל העירייה, וועד האיגוד עורך פגישות עם סגנית מנהל האגף לחיובי ארנונה לתפעול, הגב’ אתי לוי, לדיון בהצעת האיגוד לערוך הדרכות מקצועיות לפקחים המבקרים בסטודיו של אמנים.

מאחורי הצעה זו עומדת דרישת האיגוד ליחס מכבד ומקצועי מצד העירייה אל מול האמנים ועבודתם, ליצירת קשרי הדדיות בין הצדדים והכרה בתרומת האמנים לעיר מצד נציגי העירייה ומבקרי החוץ מטעמה. ההדרכות המקצועיות יכללו מושגי בסיס בשדות הפעולה, היצירה והתצוגה באמנות העכשוית, וביקור בסטודיו של אמנים.

עיריית בת ים מעוניינת להצטרף לתל אביב וירושלים

ועד האיגוד נפגש ביוזמת הגב’ מיטל להבי, עם מנכ”ל עיריית בת ים ומנהל מחלקת ההכנסות  לדיון בנושא הארנונה לאמנים בעיר. בפגישה זו גילינו פתיחות גדולה מצד בכירי העירייה להכיל צו ארנונה להנחה משמעותית עבור אמנים ויוצרים באיזורים מסויימים בעיר בת ים. כמו בעיר תל אביב וירושלים, הצו יוגבל לפעילות יצירה בסטודיו בלבד ולא יחול על נכסים בהם תתקיים מכירה או הוראה.

עיריית בת ים הגישה במשרד הפנים בקשה לאישור חריג להטלת ארנונה מופחתת לסטודיו, בהגדרה רחבה הכוללת אמנות, ציור, פיסול, ארכיטקטורה ועיצוב. וועד האיגוד יעשה כל שביכלתו לתמוך ולגבות יוזמה מבורכת זו מול משרד הפנים, באמצעות השדולה בכנסת לעידוד התרבות והאמנות בישראל.

חברי איגוד המתמודדים עם בעיה מול הפקחים ומחלקת הארנונה של עיריית תל אביב יפו – מוזמנים לפנות אל האיגוד

תקציר האירועים הקודמים

בעקבות פניות רבות של אמנים חברי האיגוד, להם סטודיו בתל אביב, לגבי ביקורי סטודיו מגמתיים על ידי פקחים (מבקרי החוץ) של העירייה, למדנו כי ההגדרה הקיימת של צו הארנונה לציירים ופסלים אינה מותאמת למציאות העכשווית בעולם האמנות. כמו כן, מסתמן כי הפרשנות הצרה והמקוממת של הפקחים להגדרה זו מאפשרת אכיפה ברוטלית ומובילה לשלילת הזכאות לתעריף הארנונה לסטודיו גם מאמנים פעילים.

  1. בתחילת חודש אפריל, שלחנו מכתב חריף אל ראש העיר תל אביב יפו, מר רון חולדאי, ובכירים נוספים בעירייה, ובו בקשה לכנס דיון דחוף בנושא.  לנוסח המכתב המלא לחצו כאן

  2. בסוף חודש אפריל, קיימנו פגישה במשרדו של סגן ראש העירייה – מר אסף זמיר, בנוכחות רכזת תחום האמנות הפלסטית – גב’ צלילת בן נבט. לעיקרי הפגישה לחצו כאן

  3. בסוף חודש מאי, התקיימה פגישה במשרדו של מנכ”ל העיריה, בנוכחות מנהל אגף חיובי הארנונה, רכזת תחום אמנות פלסטית, מנהלת תחום חינוך תרבות וספורט בעירייה בכדי לבחון את הנושא לעומקו.

לידיעה בעיתון: “תמונה שבורה”, סיון שדמון, זמן תל אביב, אפריל 2013

מחשבות על “המשך מאבק האיגוד להרחבת הגדרת צו ארנונה לסטודיו לאמנות

  1. אני מצויה בהתדיינות ארוכת שנים עם העיריה במקום מגורי מודיעין יש לי תעוד של התכתבות מגעת ושפע תשובות עגומות…אשמח לעזרה או לחבור למאבק…שאמנים לא צריכים לשלם ארנונה עיסקית!
    תמי

סגור לתגובות.

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות