עדכון לגבי תכנית העבודה של האיגוד לשנה הקרובה

26/12/2017

לקראת שנת העבודה החדשה, חשוב לנו לעדכן אתכם אודות תכנית הפעולה שלנו לשנה הזו. במוקד: הסדרת שכר אמן בחוק, והסדרת הקשר בין אמנים עכשוויים לתחום הפיסול הציבורי בישראל. כנסו וקראו עוד!

אמנים יקרים, אוצרות יקרות ולהפך,

לקראת שנת העבודה החדשה, חשוב לנו לעדכן אתכם אודות תכנית הפעולה שלנו לשנה הזו.

קודם כל, נעבוד קשה השנה כדי לקדם נהלי עבודה הוגנים מול אמנים פלסטיים בסקטור הציבורי בישראל. אנחנו מתכוונים לתקן את המצב הלא רצוי כיום בתערוכות ואירועי אמנות, כשהתקציבים מתחלקים פחות או יותר בין כל הנוגעים בדבר חוץ מאתנו, האמנים. המצב הזה, שמעסיק היום אמנים ואיגודים במקומות רבים בעולם, לא יכול להמשך.

במסגרת הפעילות שלנו השנה, ננסח ונחתור לבסס נוהל תשלום שכר אמן לתערוכות, הרצאות וסדנאות במוסדות ציבוריים; תשלום תמלוגים לאמנים על תצוגת עבודות קיימות וביסוס התנהלות חוזית מול אמנים. בנוסף, נשאף להשפיע ולייצר נהלי עבודה סדורים מול אמנים פלסטיים גם בסקטור הפרטי.

הנושא השני שבו נמקד את מרב המאמצים השנה הוא הסדרת הקשר בין תחום הפיסול במרחב הציבורי בישראל לאמנים עכשוויים מקצועיים. נכון להיום מתקיים מצב בלתי סביר שבו פרויקטים רבים של פיסול במרחב הציבורי (על תקציביהם הנכבדים) לא מובאים כלל לידיעת אמנים מקצועיים, אלא נמסרים על ידי העירייה לביצוע של קבלני דקורציה שמפיקים שלל גלובוסים, עפרונות ענק ו/או בעל חיים מכונפים מתוך קטלוג. כדי להוסיף חטא על פשע, נעדרים מרבית הפרויקטים הללו כל ליווי וייעוץ מקצועיים של אוצרים, מפיקים ואמנים מהתחום.

אנחנו נחושים לשנות את המציאות הזו הן בקרב מקבלי ההחלטות האמונים על התקציבים, והן בקרב הגורמים הציבוריים, הממשלתיים והעירוניים. שאיפתנו המרכזית היא להגיע להסדרת פעילות אמנים במרחב הציבורי באמצעות חקיקה. מדובר בתהליך ארוך-טווח, אך התחלנו כבר בבחינתו ובהתנעתו בשת העבודה החולפת באמצעות ביצוע מחקר מקדים בנושא “פיסול במרחב הציבורי: מדיניות ונהלי עבודה בישראל”. המחקר, שנערך בשיתוף עם “המכון לנוכחות ציבורית” במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון ועם “ארטפורט” תל אביב, נמצא בשלבי הביצוע האחרונים, ומסקנותיו יפורסמו במהלך 2018.

הצגת תכנית הפעולה שלנו לשנה האזרחית החדשה היא גם הזדמנות טובה להזכיר לכן ולכם לחדש את כרטיס החבר/ה באיגוד.  

שנזכיר למה כדאי? אין שום בעיה.

כרטיס החבר מאפשר לכם כניסה בחינם לרוב המוזיאונים לאמנות בישראל, בנוסף על כרטיס אמן בינלאומי של אונסק”ו, המאפשר כניסה בחינם למיטב המוזיאונים בעולם – הלובר, מוזיאון ד’אורסה, מרכז פומפידו, המוזיאון לתולדות האמנות בווינה, ועוד רבים וטובים. אבל אתם כבר יודעים את זה. חברי האיגוד זכאים גם ליעוץ משפטי חינם לחברים (בענייני אמנות. אם שדדתם בנק, השוד הסתבך והמשטרה בעקבותיהם – נא לא לפנות אלינו.)

איגוד האמנים הפלסטיים הוא הגוף היחידי שמיצג את האמנים הפלסטיים בישראל מול משרד התרבות. חידוש החברות יחזק אותנו עוד, ויחזק את הסולידריות בין האמנים הפלסטיים בישראל. הוא יתן לנו עוד כוח להמשיך לעבוד עבור 1000 חברי האיגוד מול משרד התרבות, בכנסת, בעיריות, במועצות המקומיות, במוזיאונים, ובכל מקום שבו אפשר להגדיל את תקציב האמנות הפלסטית בישראל ולשפר את תנאי האמנים.  

בשנה האחרונה, לאחר פעילות ממושכת ועקשנית של האיגוד, גדל תקציב האמנות מטעם משרד התרבות במיליון שקלים; עיריית תל אביב הכירה סוף סוף באמני וידאו כזכאים להנחת ארנונה כמו ציירים ופסלים; המדור לאמנות פלסטית במשרד התרבות נאלץ, לאחר מאבק משפטי בהובלת האיגוד וגורמים נוספים, להתנהל בשקיפות; השקענו משאבים רבים במיסוד קשר ישיר וחשוב בין האיגוד לבין רכזי התרבות במועצות המקומיות בישראל במטרה להביא לראשונה להפניית תקציבים לאמנות הפלסטית במסגרת תקנת סל”ע (תקציבים שמגיעים ממשרד התרבות ישירות למועצות המקומיות, ומחולקים על פי שיקול דעתם של רכזי התרבות.)

אז קדימה, לחצו כאן ותישארו חברים.

 

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות