הישג במאבק לדרישת חוזים בהתקשרויות בין אמנים לבין מוזיאונים

01/05/2015

במסגרת הסכם בין האמן דניאל שושן לבין מוזיאון תל אביב הוכנס סעיף בו מתחייב המוזיאון להסדיר התקשרויות עם אמנים בהסכמים כתובים

איגוד האמנים הפלסטיים בישראל מברך את חבר האיגוד, האמן דני שושן, על הישגו במאבק מול מוזיאון תל אביב לאמנות.

דרישתו של האמן מהנהלת המוזיאון להכיר בהתחייבות לקיים לו תערוכה, אינה מאבק אישי בלבד ויש בו חשיבות רבה לציבור האמנים. התקשרות בין מוזיאונים ואמנים היא עניין עקרוני. על כן מלווה האיגוד מאבק זה מראשיתו בפגישות עם המוזיאון ובהחלטת האמן להמשיך בהליך משפטי עם עו״ד גיא אבידן, היועץ המשפטי לאיגוד.

ההישג שבהתחייבות מוזיאון תל אביב לחתימת הסכמים כתובים המסדירים את ההתקשרות עם האמנים, הוא תוצר של עבודה משותפת של האיגוד עם עו״ד אבידן.

ב2010, ניסח עו״ד אבידן ביוזמת האיגוד ובעבודה משותפת חוזה מומלץ להתקשרויות בין אמנים לבין מוזיאונים. אותו חוזה נשלח אל כל המנהלים והאוצרים של המוזיאונים בארץ בהזמנה לדיון בנושא ושיתוף פעולה (במסגרת זו נערכה לפני שנתיים פגישה בפורום רחב של אוצרים ומנהלים ממוזיאונים רבים בארץ). בפגישות שקדמו למשפט עם המנהלת והאוצרת סוזן לנדאו, הדגישו נציגי האיגוד גלעד אופיר (יו״ר) ואיתן שוקר, את החשיבות שבהסדרת ההתקשרויות בין אמנים והמוזיאון על מנת שמקרים כאלה לא ישנו.

בתגובת המוזיאון לכתבתה של שני ליטמן בעיתון הארץ, נראה כי הנהלת המוזיאון ולנדאו העומדת בראשה, מכירות כעת, בעקבות התביעה וסיכום הדברים, בנחיצות שבהתקשרות חוזית הוגנת ומוסדרת לטובת ועל דעת שני הצדדים. ועד האיגוד מברך ותומך בתובנה זו, שיש להנחילה לכל מוסדות האמנות. אנחנו רואים בהישג זה פתח לתמורה וקידום יחסי האמנים והמוסדות בארץ.

יש לציין כי זוהי דוגמה לאופן שבו איגוד האמנים פועל במסגרות שאינן זמינות לאמן היחיד, בכוחו של האיגוד לפעול ולהביא לשינוי בעל ערך גדול לקהילת האמנים. בכך הוא לא רק פותר בעיות ספציפיות כלליות ואישיות אלא ממקד ומחזק את מעמד האמן בכלל.

Screen Shot 2015-05-01 at 10.57.27 AM

קישורים נוספים:

לחצו כאן להורדת החוזה המומלץ והמעודכן של האיגוד לתערוכת יחיד במוזיאון.

האמן דניאל שושן נגד מוזיאון תל אביב – אפריל 2013

מה עולה בגורל תערוכות במוזיאון תל אביב שנקבעו בתקופתו של מוטי עומר ז”ל? – אוקטובר 2012

מחשבה אחת על “הישג במאבק לדרישת חוזים בהתקשרויות בין אמנים לבין מוזיאונים

  1. יישר כוח על פעולותיכם המבורכות, ומומלץ גם לבדוק את הבטחותיו של מנהל בית האמנים באלחריזי, היושב וכותב ביומנו תאריך לתערוכה, ומפר אותו פעם אחר פעם. פעולתכם זו עשוייה לסלול דרך לתיקונים נוספים.

סגור לתגובות.

0
    0
    מה הזמנתי
    אוי, אין כאן כלוםחזרה לחנות